Taksi - Een volwassen drankje waar je nooit te jong voor bent

Voordat we naar DDB gingen, hebben art director Paul Meijer en ik een jaar lang gefreelanced. Dat was een leuke tijd waarin we voor veel bureaus veel campagnes hebben bedacht. Alleen ging het bijna nooit door. En als het doorging waren we altijd teleurgesteld over de uitvoering omdat we die vrijwel nooit zelf mochten doen. Als freelancer zit je nu eenmaal op grotere afstand van het werk en de klant. Echter niet bij het Result van Pietro Tramontin.

Pietro was niet bang dat we er met zijn klant vandoor gingen. Die had dat altijd allemaal helemaal onder controle. Onderwerp was de introductie van Taksi, een frisdrank voor kinderen op basis van wei. Heel gezond, maar daar mocht niets over gezegd worden. Ik herinnerde me dat ik als kind zo snel mogelijk groot wilde worden. Volgens mij wil ieder kind dat. Daarom moest Taksi vooral niet als een kinderdrankje neergezet worden. Hoewel het dat natuurlijk wel was. De regel werd: Een volwassen drankje waar je nooit te jong voor bent. Wat je zag, waren kinderen die volwassen leken, maar toch duidelijk kind waren. Het was een doorslaand succes. De campagne won dan ook een Gouden Effie. (1984, Result)