Etos - Spiegeltje, spiegeltje

Bij drogisterijen komt de concurrentie van alle kanten. Je kunt immers ook in de supermarkt veel verzorgingsproducten kopen. En daar kom je vaker vanwege je dagelijkse boodschappen. Het was belangrijk om een referentie te vinden voor het Etos boodschappen lijstje. Waarom niet gewoon de badkamer claimen? Het resulteerde in de eigenzinnige, met art director Pim van Nunen bedachte ‘Spiegeltje, spiegeltje campagne’, waarbij je mensen ziet op een intiem moment: alleen voor hun badkamerspiegel.

De campagne was helaas een kort leven beschoren door de komst van een interim directeur, die het niet ‘zijn kop thee’ vond. Dit ook tot groot verdriet van de hele Etos communicatieafdeling. Zo gaat dat soms. Hier vijf filmpjes uit een totaal van dertig a veertig. Het filmpje met het meisje met de hoofddoek leverde Etos veel positiieve reacties op uit islamitische kring. Waarom? Omdat er niets anders mee bedoeld werd dan het laten zien van een meisje dat haar haar wast en daarna een hoofddoek omdoet. Een hoofddoek zonder bijbedoelingen. Kennelijk komt dat niet vaak voor. (2004, Ubachs Wisbrun)