Maandag - groen bloed doet goed

Maandag profileert zich in deze campagne als 'de detacheerder van de publieke sector'. Door de rol van de politiek te benoemen (verantwoordelijk voor voortdurend veranderende wet- en regelgeving) wordt Maandag naast dienstverlener vooral ook bondgenoot van de publieke sector. Maandag is de partij die niet alleen uitkomst biedt op 'piek- en ziekmomenten', maar die op permanente basis frisse energie kan toevoegen aan teams in de zorg, het onderwijs en bij de overheid, onder het motto 'groen bloed doet goed'. 

De campagne bestaat uit een manifest tv-commercial (55 en 40 sec), een manifest radio-commercial en dito advertenties in de landelijke dagbladen. Verder vakbladadvertenties, oudoor, een preroll, bannering, een online groene-bloed-test en een pr-campagne waarin een speciaal voor de publieke sector geschreven trendboek van Adjiedj Bakas een prominente rol speelt.

Hieronder eerst de dagblad-advertentie (NRC, Volkskrant, AD en Metro). Daaronder een vakblad advertentie (Binnenlands Bestuur). Dan de 55 seconden 'one-taker'. En als laatste de 15 seconden preroll, waarin op een typische Maandag manier wordt uitgelegd wat groen bloed precies inhoudt. (2015, Het ei van Ubachs)